System SOP
System Obsługi Promocji (SOP) służy do centralnego zarządzania promocjami i kodami promocyjnymi. Jest przeznaczony dla wszystkich podmiotów gospodarczych zajmujących się działalnością handlowo-usługową oczekujących efektywnego wsparcia sprzedaży poprzez obsługę programów lojalnościowych przeznaczonych dla klientów detalicznych.
Do najważniejszych funkcjonalności systemu można zaliczyć:
- generowanie kodów kuponów i przekazywanie ich do Punktów Handlowych Klienta (PHK) uczestniczących w akcji promocyjnej,
- generowanie i przekazywanie kodów kuponów w ramach akcji reklamowych umieszczanych w czasopismach, przesyłanych SMS, pocztą elektroniczną oraz innymi kanałami, z możliwością ich zrealizowania w sieci PHK i/lub partnerów zewnętrznych,
- obsługa promocji obejmujących do 50 milionów kodów kuponów,
- przeprowadzanie walidacji kodu kuponu podczas realizacji transakcji objętej promocją w czasie rzeczywistym,
- zabezpieczenie przed sfałszowaniem poprzez unikalne cechy promocji oraz kodów kuponu:
- kody EAN,
- generowane w sposób losowy wieloznakowe kody jednoznacznie identyfikujące kupon w ramach danej promocji,
- dodatkowe kody autoryzacji operacji dla promocji,
- dowolne kształtowanie rodzaju wydawanych kuponów i walidacji kodu kuponu np.:
- multikupony – wielokrotnego użytku,
- kupony – zdrapki,
- promocje pieczątkowe itp.
- dowolne kształtowanie czasu wydawania kuponów i walidacji kodu kuponu np.:
- walidacja kuponu w dowolnym przedziale czasowym zależnym od daty wydania kuponu np. po wydaniu kupon będzie można zrealizować najwcześniej tydzień później, a najpóźniej 3 tygodnie później od daty wydania),
- raportowanie na podstawie różnych kombinacji cech i wyliczanych wartości (np. rodzaj promocji, typ operacji – utworzenie, wydanie, realizacja, anulowanie, ilość/wynik operacji, dane uśrednione, kalendarz, dni tygodnia, godziny, punkty handlowe itd.) m.in:
- raporty promocji,
- raporty wykorzystania kuponów,
- statystyki promocji.
- Inne dedykowane
System obsługuje następujące scenariusze biznesowe:
- kupony będą wydawane i realizowane w ramach sieci PHK,
- kupony będą wydawane w ramach sieci PHK a ich realizacja możliwa będzie u partnerów zewnętrznych,
- kupony będą wydawane przez partnerów zewnętrznych a ich realizacja możliwa będzie w ramach sieci PHK.
Każdy kupon jednoznacznie identyfikuje daną akcję promocyjną, ponieważ SOP może obsługiwać równocześnie wiele różnych akcji promocyjnych z wykorzystaniem kuponów. W przypadku wymienionych wyżej scenariuszy biznesowych oznacza to zapewnienie wygenerowania unikalnego kodu dla każdego kuponu w ramach danej promocji prowadzonej w sieci PHK.
Wszystkie akcje promocyjne związane z wykorzystaniem kodów kuponów w sieci PHK mogą być planowane z poziomu systemu centralnego Klienta (np. SAP Retail), a następnie w zależności od przyjętego scenariusza biznesowego przekazywane do punktów handlowych. SOP jest zasilany informacjami o promocji pozwalającymi na automatyzację obsługi danej promocji w PHK (daty ważności kuponów, walidacja czy kod jest poprawny aby zabezpieczyć przed defraudacją, automatyzacja generowania kodów)